Vier is te veel

18 04 2005 § 3 reacties

Ik loop momenteel stage in een hele leuke groep vier. Schatten van kinderen en dolenthousiast. Maar grote griebels, wat zijn ze druk. En dan een beetje extra bij mij, maar ook de eigen juffen worden bepaald niet ontzien. Het is een klasje met de nodige achterstanden op taal- en rekengebied en met een behoorlijk aantal kinderen is iets bijzonders aan de hand. Kortom, ze hebben behoorlijk veel aandacht nodig. Op het ogenblik hebben de kinderen vier verschillende gezichten voor de klas. Twee stagiaires en twee ‘echte’ juffen. Ik ben van mening dat hier de kern van het ordeprobleem ligt. Als er aan de klas gevraagd wordt wat de reden van het drukke gedrag is antwoorden ze met ‘ja, we kennen je nog niet echt’ en ‘jullie doen het allemaal anders.’

Natuurlijk moeten ze wennen aan verschillende leerkrachten, maar ik denk niet dat het voor deze klas goed is om van zoveel juffen iets te moeten aannemen. Hoe goed je ook afspraken maakt over het reilen en zeilen in de klas, elke leerkracht is toch verschillend. De een is wat strakker in de afspraken, de ander wil dat de kinderen soms ook lekker kunnen kwebbelen. Iedereen doet het net wat anders en dat werkt volgens mij niet zo goed bij deze kinderen. Ik heb geen andere verklaring voor het constante gebabbel en geklets tijdens de lessen.

§ 3 Reacties op Vier is te veel

  • Gearz zegt:

    Ya waarom loop je eigenlijk nog stage😉

    Ach je leert het pas echt als je je papiertje en je eigen klas hebt

  • Paola zegt:

    ik denk dat dat zeker waar is….kinderen hebben structuur nodig…. lijkt me niet makkelijk voor je….pfieuw…

  • tamara zegt:

    Hoi Jessi,

    Op dit moment ervaar ik hetzelfde probleem. Ik loop nu ook stage (in een groep 3) waar 2 stagiaires aanwezig zijn en 2 ‘eigen’ juffen. En ook ik heb moeite met de orde. Ik leef met je mee!! Succes ermee

Wat is dit?

Je leest nu Vier is te veel voor Jessi blogt.

Meta

