De schaamte voorbij

13 05 2005 § 9 reacties

WevenEen klas vol met volwassenen is druk aan het weven op zelfgemaakte weefraampjes. Ja, eerlijk waar, het is echt gebeurd. Gisteravond. Op de PABO. Kerstkaarten maken van theezakjes is er niks bij. Na een half uurtje keek ik de klas rond. Ik had rode wangen van het weven en mijn tong hing uit mijn mond. Ik keek om me heen en zag de hele klas soortgelijke trekjes vertonen. Mijn gedachten gingen terug naar een maandje geleden. Toen leerde ik groep vier ‘in een groen groen groen groen knollenknollenland. ‘ Wat je allemaal moet doen voor je diploma. De schaamte voorbij dames en heren. Soms zit ik echt te wachten op het moment dat iemand de verborgen camera tevoorschijn tovert. Maar nee, het is allemaal bloedjeserieus. Weven zal je, anders kun je je diploma wel vergeten.

§ 9 Reacties op De schaamte voorbij

  • Sandra zegt:

    Gewoon net zo schaamteloos als kinderen kunnen zijn…

  • Amna zegt:

    Ik schaamde me vandaag nogsteeds wel een beetje hoor, vooral toen ik mijn ‘huiswerk’ tevoorschijn haalde en mijn dochter me uitlachte… (gelukkig moest ze nog harder lachen toen ze hoorde dat de jongens uit onze klas dit ook moesten doen).

    Mooi geworden trouwens, wat ga je er mee maken?

  • Jessi zegt:

    @Amna: het thema was ‘de mooiste vis van de zee’ dus misschien wel een vis… een tasje weiger ik uit principe haha

  • Amna zegt:

    Tip: probeer je je tijdens het volgende stagebezoek de bezoeker (en/of de stagebegeleider) eens voor je te zien op een avond als gisteren…

  • Paola zegt:

    een vriend van mij doet ook de pabo…die flipte de pan uit van de manier waarop ze kinderliedjes moesten leren…jouw stukkie sluit hier naadloos opaan😉

  • Masha zegt:

    Oeh, hoe herkenbaar… Wij hebben ooit een knuffelbeer moeten breien op de Pabo… :-.

  • antonio zegt:

    Ik denk altijd stiekum dat het onderwijs één groot complot is om een totaal a-creatieve, suffe voorbeeldjes naknutselende massa te creëren. Nu ik er over nadenk, volgens mij zitten die lui van Pipo’s hierachter.. Waarom denk je anders dat ze zoveel winkels hebben?
    (En Joop van den Ende natuurlijk, anders kan ik niet verklaren waarom op ELKE school groep 8 zonodig een musical met mutserige liedjes uit het jaar nul moet opvoeren.)

  • MacPhisto zegt:

    Ohwkee… Dus die Pabo kan ik ook wel op mijn buik schrijven. Alleen al aan breien en borduren had ik vroeger een broertje dood.:-/ Maar good luck with it…

  • Samira zegt:

    He Jessi,

    Je verschrikkelijk dat weven. Ik heb hem zelf nog niet af dus ik moet vanavond weer aan de slag.

Wat is dit?

Je leest nu De schaamte voorbij voor Jessi blogt.

Meta

