Gladjes

5 06 2005 § 6 reacties

Het is een hele investering, weer gaan studeren. Qua geld, maar ook qua tijd. Op zich heb ik er geen problemen mee dat het collegegeld betaald moet worden en natuurlijk kost een studie tijd. Twee avonden naar school en stage lopen is natuurlijk vooral ontzettend leuk en interessant. Maar zo tegen het einde van het schooljaar loop ik tegen dingen aan waarvan ik denk: kan dat nu echt niet wat soepeler?

Moet er nu echt weer onduidelijkheid worden gezaaid over een aftekenkaart voor de stage-activiteiten die eerst niet helemaal vol hoefde en nu opeens wel, over beloofde readers die nu misschien weer niet klaar zijn? Het zijn kleine dingetjes, maar zo tegen het einde van het eerste jaar vind ik het wel ontzettend demotiverend. Kan het nou niet eens gewoon goed geregeld worden? Het is gewoon heel vervelend als je je bezig moet houden met futiliteiten. Nee, ik wil niet achter mijn studiepunten, readers en minors aanrennen, ik ben gewoon aan vakantie toe. Herkenbaar?

§ 6 Reacties op Gladjes

  • Tal zegt:

    Zeeeeeeeer herkenbaar! Ik vind dat soort dingen ook veel te veel energie kosten en besteed die energie liever aan andere dingen. Maar misschien is het een troost voor je dat het er bij ons precies hetzelfde aan toe gaat!

  • Amna zegt:

    Meer dan herkenbaar. Ik hoop dat je mijn dipje niet over gaat nemen. De laatste loodjes wegen het zwaarst en dan nog al deze onzin. Ik wordt er ook veel te moe van, maar we moeten verder. Weet je nog? TJAKKA!

  • Jessi zegt:

    @Amna: Gelukkig heb ik vandaag een geweldige beoordeling gekregen! Dat heeft mijn humeur een geweldige oppepper gegeven. Zelfs nieuws over de readers: komt goed allemaal.

  • Amna zegt:

    Wat fijn voor je! En zelfs nieuws over de readers? Je hebt een lach om mijn lippen getoverd!

  • TeeBeeWee zegt:

    volmondig:
    JA

  • MacPhisto zegt:

    Nog even volhouden die paar laatste weekjes hoor. Want eigenlijk is het met iedere opleiding wel iets qua miscommunicatie en slecht management. Zelf wil ik tegen eind 2006 weer in die hel springen dat studeren heet. Tevens deeltijd, want waar moeten anders die vele centjes vandaan komen? Good luck en alvast een fijn weekend.

Wat is dit?

Je leest nu Gladjes voor Jessi blogt.

Meta

