Nog even

15 06 2005 § 9 reacties

Nog even en dan zit mijn propedeusejaar erop. Hoewel ik best aan vakantie toe ben is het me alles meegevallen. Geen herkansingen, geen noemenswaardige problemen met de eigenvaardigheden en leuke stages waar ik veel van heb geleerd. Laat de propedeuse dus maar komen. Een versnelling van de opleiding komt in zicht, tijdens de zomervakantie van elf (!) weken ga ik vast aan de slag met de stof van komend jaar. Als het goed is kan ik de opleiding in drie jaar afronden.

Eigenlijk verbaast het me nogal dat ik zo soepeltjes door de PABO heenhobbel. Ik was er namelijk absoluut niet van overtuigd dat ik ergens een juf in me had. Als ik eerlijk ben moest ik er tot voor kort niet aan denken om dagelijks met kinderen bezig te zijn, ik vond ze niet eens leuk bij een ander. Ik ontdek dus echt een nieuwe kant van mezelf. Heel verrassend. Donderdag heb ik weer tentamens, dus ik ga snel weer met mijn neus in de (kinder)boeken.

§ 9 Reacties op Nog even

  • TeeBeeWee zegt:

    Grappig dat je dat soort dingen kunt ontdekken. Ik dacht altijd dat ik beebies en peuters het allerleukst vond. Nu dochterlief ouder is, vind ik dat eigenlijk tóch leuker!
    Je kunt ze meer uitleggen, ze praten gewoon, je hoeft hun poep niet meer op te ruimen etc.
    (En als ik eerlijk ben ben ik toch óók wel weer dol op beebies….*hormonen*)

  • MarS zegt:

    Fijn dat het bevalt joh! Succes met je tentamens alvast!!

  • Amna zegt:

    Lekker he, als je alles al binnen hebt en het einde is in zicht… Nog maar twee tentamenavonden en dan is de P hopelijk binnen. Dan hoeven we waarschijnlijk nog maar twee jaartjes en zijn we juf. Gek idee eigenlijk, net wat je zegt, ik kwam tot voor kort vooral op scholen als de moeder van…

  • Patrick zegt:

    Hey Jessi,

    Is snel gegaan hè? Dat had ik vorig jaar ook! Mijn 2e jaar alweer voorbij! Gaaf dat je de p hebt! Dat geeft een goed gevoel toch?
    Succes het 2e jaar.

  • Jessi zegt:

    @Patrick: Heerlijk! (Al heb ik hem officieel pas in oktober ofzo, ik ga het zeker redden.) Bedankt en jij ook succes met de laatste loodjes.

  • Sandra zegt:

    Lekker dat het zo goed gaat én dat je het leuk vindt. Voor je het weet ben je écht juf!

  • Tal zegt:

    Gaaf dat het jou ook zo goed bevalt! Is bij mij ook zo…en na de zomer ga ik al aan mijn LIO beginnen!

  • Rob zegt:

    hey leuk te horen dat het zo goed gaat joh! wens je alle succes! en volhouden zo he😉

  • MacPhisto zegt:

    Leuk te horen! Voor mezelf had ik juist niet verwacht alsnog in het reclamewereldje te belanden. Ondanks goede afstudeercijfers was ik behoorlijk gedemotiveerd over mijn behaalde papieren en toekomstig job. Eind 2006 ga ik in deeltijd verder op HBO-niveau. Zo zie je maar…

    Veel succes met de laatste loodjes.

Wat is dit?

Je leest nu Nog even voor Jessi blogt.

Meta

