Webloggen in onderwijsland

18 06 2005 § 10 reacties

Het onderwijs heeft niet echt een goede naam wat ICT betreft. Toch groeit het aantal juffen en meesters met een weblog gestaag. Natuurlijk is een weblog tegenwoordig zo gewoon als een pak wasmiddel, ik blijf het leuk vinden om af en toe de weblogjungle door te struinen en op zoek te gaan naar nieuwe bloggende ‘collega’s’. Aan het lijstje hieronder te zien gaat het helemaal goed komen met ICT in het onderwijs!

Juf ChantalJuf AmnaJuf AnnekeJuf AngelienJuf BertineJuf ChantalJuf ElineJuf JessicaJuf JoJoJuf LindaJuf MarjoleinMeester ChristianMeester PatrickJuf MolletjeJuf RenéeJuf SuzanneMeester GeoffreyJuf TessaJuf Troel & coJuf LiaJuf MarleenJuf Marie-JoséJuf Ursula & Meester Jan-Jaap – …

§ 10 Reacties op Webloggen in onderwijsland

  • Tal zegt:

    Leuk logje Jessi! Inderdaad zijn er al heel wat juffen en meesters in weblogland! Volgens mij staan er voor mij nog onbekenden tussen dus die ga ik eens met een bezoekje vereren.

  • Amna zegt:

    Heb ik ook gedaan! Ik ben nu op de helft van de lijst…

  • TeeBeeWee zegt:

    Eigenlijk wel goed, als ik op schook kijk, zijn er maar weinig die ook maar ‘iets’ op hebben met de peecee….
    Ik vind dat toch jammer.
    Maar goed, zo te zien komt er een hele nieuw lichting aan!😉

  • Margreet zegt:

    Hallo Jessi,

    Er zijn er nog veel meer. Kijk maar eens op http://www.manssen.nl/cidk/links/surftips05.htm. En dan zijn er ook nog weblogs uit het voortgezet en hoger onderwijs, en weblogs over ICT en onderwijs, zoals die van mij😉

  • Jessi zegt:

    @Margreet: Oh ja, zeker zijn er meer. Dit stukje ging puur over de juffen en meesters die bloggen, de bloggende klassen en themablogs komen ongetwijfeld ook nog eens aan bod!😉 Ik ken er nog een heleboel. (Waaronder die van jou trouwens…)

  • Hallo! Inderdaad een leuk onderwerpje zeg! Geinig dat ik mijn naam erop zie staan! Ik ben wel nog juf in spe! Maar ik vind een weblog een leuk venster tussen de klas en de omgeving (ouders, andere leerkrachten, andere leerlingen) Je kan zo op leuke manier weergeven wat er in jouw klas zoal gebeurt. Ik heb ook in mijn stageklas een weblog bij gehouden, http://www.raamdonk.web-log.nl Dit was erg leuk!
    Geinig dat je een lijstje hebt gemaakt!
    Groetjes ´Juf in spe´ Marleen

  • juf Lia zegt:

    Hallo Jessi.
    Leuk dat je een inventarisatie opmaakt van de juffen en meesters in web-log-land. Onze hele school heeft per klas een eigen web-log en daar wordt heel goed op bijgehouden wat er allemaal in de diverse klassen gebeurd. Ga maar eens naar http://www.bsakkerwinde.nl en daar zul je ze allemaal tegen komen.
    Ik zat op dit moment net de sportdag te bloggen die we vandaag gehad hebben en werd door mijn dochter Marleen op jouw web-log attent gemaakt. Zij staat hierboven met een reactie.
    Nou, veel succes nog verder en laat eens wat van je horen op mijn web-log.
    Groetjes,
    Lia.

  • Anita zegt:

    Ik ben vandaag begonnen met nog een weblog van een juf.

  • Jessi zegt:

    @Anita: Welkom bij de club! Succes met je weblog.

  • Manja zegt:

    Nu nog webloggen in de klas met je leerlingen! Groetjes, juf Manja

Wat is dit?

Je leest nu Webloggen in onderwijsland voor Jessi blogt.

Meta

