Parkpopton

27 06 2005 § 2 reacties

Gisteren was ik op Parkpop. En ik was niet alleen. Ik was daar samen met 349.999 anderen. Opgewekt gingen we op pad, zo rond een uur of twee ’s middags. De treinen reden fijn op tijd en in een mum van tijd waren we op Den Haag CS aanbeland. Toen we eenmaal in de stampvolle en snikhete Parkpopbus zaten begon het gevoel me te bekruipen dat het weleens druk zou kunnen zijn. Eenmaal in het Zuiderpark aangekomen bleek het helemaal niet druk. Het was héél erg druk. Het bekijken en beluisteren van de bands was bijna onmogelijk doordat je ongeveer bij de ijscoman (achteraan dus) mocht aansluiten en je wurmtocht naar voren vervolgens halverwege op moest geven. Dit had dan weer tot gevolg dat je het geluid van drie podia tegelijk kon horen en je onmogelijk nog terug kon richting ijscoman. Haringen in een ton, echt waar. En het waren nog niet eens festivalharingen, je weet wel, van die relaxte en sociale haringen. Nee, dit was meer het type niksgewendharingen. Ook jammer.

Na een uur of drie hadden we het helemaal gehad in de ton en wilden we eigenlijk gewoon naar huis. Jammer, want ik had de uitsmijter graag willen zien. Terug in de Parkpopbus kotste er nog iemand bijna over me heen en pieste er bijna een hond op mijn voet. Eenmaal thuis luisterde ik op de lokale zender van Den Haag naar de gemiste uitsmijter. Het klonk goed. Erg goed. Ik baalde en wenste me even terug in de ton. Tot ik me realiseerde dat ik thuis waarschijnlijk beter geluid had en dat het uitzicht op het podium in de ton niet veel beter was geweest. Volgend jaar weer? Ik denk het niet.

§ 2 Reacties op Parkpopton

  • MacPhisto zegt:

    Jammer dat jullie ervaringen minder positief zijn. Wij (lees de recente logpost maar) hadden een erg leuk, relaxed uitje. Inderdaad drukdrukdruk, warmwarmerwarmst, maar ook genieten van lekker eten, de zon, een beetje muziek en de laatste festivaluitsmijter. Ik stond nog best vooraan ook trouwens. Voor volgend jaar toch maar eens twee keer bedenken?

  • TeeBeeWee zegt:

    Weet je waar dit stukje me aan deed denken?
    Ooit kreeg ik kaarten voor het ‘World Liberty Concert’ in Arnhem. Ik was helemaal blij. Opgetogen ook naar Arnhem vertrokken en uiteindelijk hadden ze in die uiterwaard wel 3 (!!!) poortjes gemaakt voor wel tachtigduizend mensen.
    Ik werd er helemaal beroerd van!
    Dat is dan ook weer jammer…
    Volgende keer beter?

Wat is dit?

Je leest nu Parkpopton voor Jessi blogt.

Meta

