Mijn kind naar school

5 09 2005 § 7 reacties

Mijn kind naar schoolBetrokken ouders. Elke leerkracht kan je vertellen dat er heel veel kinderen zijn die ze niet hebben. Ook ik was geschokt toen ik een ouder hoorde zeggen: “Elke dag tien minuten praten over hoe het op school is geweest? Daar heb ik helemaal geen tijd voor!” Toch is het de realiteit van alledag. Ouders die de kinderen vijf dagen per week naar de voor- en naschoolse opvang sturen en ook in het weekeinde bijzonder weinig aandacht aan hun kroost besteden. Gelukkig zijn er ook heel veel ouders die heel graag willen weten wat hun kind allemaal meemaakt op school. Voor die ouders (en juist ook voor die andere groep…) is er nu een hele leuke reeks boeken verschenen. Mijn kind naar school is een serie boeken bedoeld voor ouders met schoolgaande kinderen.

De boeken vertellen je tot in detail wat een kind in een bepaalde groep allemaal meemaakt. Van de eerste schooldag tot het leerlingvolgsysteem, alles staat erin. Niet alleen zien de boeken er bijzonder goed verzorgd uit, ook de inhoud is picobello in orde. Tot in detail wordt verteld wat de kinderen allemaal tegenkomen op school. Erg leuk voor de geïnteresseerde ouder, maar ook voor de leerkrachten is het erg leuk om eens een kijkje te nemen vanaf de andere kant. Want wat voor de leerkracht dagelijkse kost is, is voor kinderen en ouders helemaal niet zo vanzelfsprekend. Erg verfrissend om eens door te lezen. Door de speelse opzet lezen de boeken als een trein. Aanrader!

§ 7 Reacties op Mijn kind naar school

  • Tal zegt:

    Ik heb die van 1-2 ook gelezen toen ik voor het eerst stage ging lopen bij kleuters! En ik heb vanavond kennis gemaakt met een heleboel betrokken ouders!

  • Anita zegt:

    Ik heb die boeken ook al meerdere malen zien liggen. Ik keek steeds uit naar het deel voor groep 5 en 6, maar zo te zien bestaat die niet?

  • Jessi zegt:

    @Anita: Klopt, ik geloof wel dat ze bezig zijn met de andere delen… Op de site kun je je ook laten informeren over de voortgang ervan.

  • MacPhisto zegt:

    Eigenlijk heeft mijn vader ook weinig tijd vroeger voor mij gehad. Goed, hij werkte hard om ons van de nodige luxe en pleziertjes te voorzien. Maar geld is soms niet alles. Breng dat hem en vele anderen eens aan het verstand…

  • Suzanne zegt:

    Handig die boeken, ik schrik ook af en toe ervan hoe ongeïnteresseerd de ouders zijn in hun kind’s schoolleven.. Vandaag hadden we sponsorloop.. 1 kind kreeg niks van zijn ouders.. ze gingen toch al naar Afrika (daar renden we voor). Hij had uiteindelijk 15 rondjes voor niks gerend..

  • Renate zegt:

    Echt ongelooflijk he….
    Heb er eigenlijk geen woorden voor.
    Maar doordat ik ook in de zorgsector heb gewerkt (groepsleidster voor uithuisgeplaatste kinderen) schrik ik jammer genoeg niet zo snel meer van reacties van ouders…

  • Elwi zegt:

    Ik ben het helemaal eens met bovenstaande reacties, maar wat als je TE betrokken ouders hebt ………….. dat is ook geen pretje!!

Wat is dit?

Je leest nu Mijn kind naar school voor Jessi blogt.

Meta

