Media in de klas?

14 11 2005 § 3 reacties

mediaVoor mijn minor wil ik binnenkort een website op gaan zetten over het gebruik van media in de klas te stimuleren. Op de website moeten allerhande lesideeën komen en recensies over nieuwe jeugdfilms en voorstellingen. De lesideeën zijn bedoeld om de verschillende media makkelijker de klas in te krijgen. Een klei animatie maken met groep 2? Misschien wel een hele tekenfilm maken met groep 8? Of misschien wel een recensie schrijven over een jeugdfilm met groep 5? Het is de bedoeling dat op de site handreikingen komen om dit soort ideeën gemakkelijk in de klas uit te kunnen voeren.

Ter voorbereiding op dit project wil ik jullie als leerkrachten graag iets vragen.

Wat doen jullie nu al met de verschillende media in de klas? Wat is je ervaring op dit gebied?

Reageren kan hieronder. Alvast bedankt!

§ 3 Reacties op Media in de klas?

  • Kim zegt:

    Wij hebben een website die wij gebruiken voor kosmisch. Als leerkrachten werken wij een thema uit, zetten info en beeldmateriaal op de site en de opdrachten. We geven klassikaal een hele korte prikkelende les en vervolgens kunnen de kinderen hier zelfstandig mee aan de slag.

    Ik wil graag in mijn lio met de kinderen die het verkeersexamen gaan doen, de buurt in trekken met digitale camera’s, de kinderen foto’s laten maken van knelpunten en moeilijke situaties en hier een programma bij maken waarmee de kinderen in de klas kunnen oefenen voor verkeer.

  • Anita zegt:

    Ik krijg binnenkort een workshop animatiefilm maken in de klas. Van te voren moet ik aan de hand van een lesbrief een les geven, waarna het op de dag zelf wordt overgenomen door professionals met apparatuur.
    Het is 29-11, daarna zal ik er wel een logje over schrijven!

  • Alida zegt:

    Hoi!
    Wat een leuk en nuttig thema!
    Ik heb stagegelopen op een school in Haarlem die ontzettend veel met computers en tekenfilmpjes maken enzo doet. Als je tijd heb om op andere scholen te neusen kan je misschien hier wel een afspraak maken.
    Heb je interesse? Dan moet je maar even mailen, dan kan ik je de naam van de school mailen.

    succes met alles!

Wat is dit?

Je leest nu Media in de klas? voor Jessi blogt.

Meta

