Gezeur?

17 02 2006 § 2 reacties

Waar kan de natuur nog heen?Ik zag de reclame steeds vaker voorbij komen de laatste tijd. Een zielige specht die, bij gebrek aan bomen, van ellende in een lantaanpaal begint te pikken. Ik keek uit mijn raam, zag de welig tierende flora en fauna en dacht: “mwah…” Ik keek uit het raam van de trein van Utrecht naar Den Bosch en dacht: “mwah…” Ik liep door het bos en dacht: “mwah mwah…”

Ik nam de bus naar huis vanaf het mooie Nieuwegein en dacht: “Hmm…” Want daar, op een stukje braakliggend terrein tussen het Transferium en de snelweg, scharrelden twee fanzanten. Een mannetje en een vrouwtje (want het mannetje heeft zo’n mooie lange staart, zo wist ik…) pikten rustig in de zwarte grond. De spechtenreclame schoot door mijn hoofd. Dus toch! Ik wilde uitstappen en de fazanten meenemen naar het bos. De spechtenreclame in mijn hoofd maakte plaats voor het hoofd van minister Veerman. Toch maar niet. De twee fazanten drukten me wel met mijn neus op de feiten. Want hoewel er volgens mij heel veel dieren een prachtige leefomgeving hebben in Nederland zijn er ook veel mooie plekken die door de mensen worden ingepikt. En dat willen we natuurlijk niet! Maar ook ik wil, als aspirant-starter op de woningmarkt, straks graag een fijn dak boven mijn hoofd. Dilemma. Misschien is een Vinex-locatie voor fauna een idee? “Hmm…” Voorlopig is het ophokken geblazen.

§ 2 Reacties op Gezeur?

Wat is dit?

Je leest nu Gezeur? voor Jessi blogt.

Meta

