Oh… het gedoe

22 02 2006 § 4 reacties

Nee, ik heb er nog steeds geen spijt van dat ik weer ben gaan studeren. Nou ja, 90% van de tijd dan. Want de overige 10% van de tijd neemt ‘het gedoe’ de leiding over. En dat is ver-moei-end! Heb je net te horen gekregen dat die ene vervelend verlopen stage toch positief wordt beoordeeld, vervalt je nieuwe stageplek. Op de donderdag voor de krokusvakantie nota bene. Op vrijdag vertrok half Nederland naar de wintersport en deze week zijn alle scholen in de regio gesloten. Volgende week zou ik op een nieuwe stageplek moeten beginnen. Forget it. Ik maak van de nood een deugd: een paar extra vrije dagen in het verschiet. Maar in de eerste weken van het nieuwe jaar zijn er al veel meer ergernissen aan me voorbij getrokken. Slecht ingedeelde tentamenweken, een uur in de rij staan voor je readers en vervolgens voor een dichte deur staan bij het afhaalpunt, ga zo maar door. Maar dat doen we niet. Nee nee. Want het lijkt er gewoon bij te horen. Op de HAVO en het MBO ging het immers niet anders, dus waarom kijk ik er eigenlijk nog van op? Waarschijnlijk omdat ik een ‘carrière’ in het onderwijs tegemoet ga. En een leven lang 10% gedoe, dat wens je niemand toe. Ik heb zowaar een missie gevonden: in mijn klas geen gedoe! Zo.

§ 4 Reacties op Oh… het gedoe

  • Dat kan niet waar zijn! Zijn ze helemaal gek geworden bij ons op school? Ik hoop dat je snel een andere plaats krijgt. Ik deel je missie, we gaan er voor: een toekomstig onderwijs zonder gedoe!

  • Renesmurf zegt:

    Gedoe is helaas een vervelend onderdeel van het leven.
    Hopelijk zijn er altijd meer leuke dan minder leuke dingen.
    Succes met je verdere zoektocht!

  • BuGsy zegt:

    Ik hoop echt voor je dat je je doel bereikt en dat gedoe kunt beperken! Onderweg naar het afstuderen werd mij ook steeds weer een nieuwe hobbel voor de voeten gegooid door die fijne onderwijsinstelling die toch echt ook communicatie doceert….
    Over practise what you preach gesproken😉

  • JuffieSuus zegt:

    Geen gedoe lijkt me ook heerlijk maar ik ben heel bang dat het er nooit van gaat komen. Organisatorisch is er altijd gedoe op scholen, tenminste, op de scholen waar ik totnogtoe gezeten heb wel.

Wat is dit?

Je leest nu Oh… het gedoe voor Jessi blogt.

Meta

