Boodschappenlijstje

7 05 2006 § 5 reacties

Het is net als bij een verjaardag, als het zover is weet je niet weer wat je ook alweer hebben wilde… Ik verzamel door de weken heen vaak dingen in mijn achterhoofd die ik graag wil kopen als ik bij de toko ben. Maar als ik daar dan eindelijk weer eens kom loop ik als een kip zonder kop tussen alle kruiden, bonen ,flesjes en potjes te struinen. Dan denk ik: he, dus zo zien mungbonen eruit… hier hebben ze wel goede polenta… en vegetarische oestersaus… Maar wat moest ik er ook alweer mee? In welk recept moesten die uitheemse linzen? Dus ik moet echt een lijstje in mijn potemonnee gaan houden voor het geval dat. Ook gisteren ben ik er namelijk weer met lege handen uitgekomen. Dus bij deze een begin…

– loempiavellen (vies woord eigenlijk…)
– goede ketjap
– komijn
– polenta

§ 5 Reacties op Boodschappenlijstje

  • MacPhisto zegt:

    Op mijn boodschappenlijstje staan meestal doodnormale alledaagse zaken als een bruin brood, x ons gekruid gehakt…

  • TeeBeeWee zegt:

    Sinds kort is er hier vlak in de buurt een Turk (ik noen hem liefdevol ‘mijn Turk’) die al die zaken gewoon heeft liggen!
    YEAH!
    Probleem is nu wel dat de Chinees hem van de hoek ook heeft gevonden en gewoon 20 pakken loempiavellen opkoopt….
    Verder heb ik een tip: Ik heb een groot whiteboard in de gang hangen, zodra ik iets bedenk schrijf ik het daar op. Wanneer ik weg ga kijk ik nog even en zet het snel op mijn briefje. (Ik zal je alle onderdelen van het bord besparen….)
    ;O)

  • Vraag: WAT is polenta?

    Tip: de loempiavellen en de komijn zijn ook te vinden in de winkels rondom je stageschool. De ketjap waarschijnlijk ook wel (bij de slager, want hij heeft de clientele van de vorige eigenaar (een Surinamer) beloofd ‘hun’ producten ook te blijven verkopen.)

  • Jessi zegt:

    @Amna:
    Polenta is een dikke pap van maïsmeel die vooral in Italië zeer geliefd is. Van polenta kunt u gebakken koekjes, beignets of kroketjes maken die u als bijgerecht bij vleesgerechten serveert. Met melk kunt u er een zoet dessert van maken.

  • Weer iets geleerd inderdaad. Heb je er toevallig ook recepten bij?

Wat is dit?

Je leest nu Boodschappenlijstje voor Jessi blogt.

Meta

