50 uur of meer…

5 08 2006 § 3 reacties

Op Spockspot reageerde ik op een reactie van Annouke. Ze waarschuwde voor het harde werken in het onderwijs. Dat je als fulltime leerkracht makkelijk meer dan 50 uur per week zou werken schreef ze alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Ik reageerde met de opmerking dat hoe toegewijd de leerkrachten ook zijn, ik er maar zelden een tegenkom die echt zoveel uren draait. Het is tenslotte nog steeds een baan… Toch was ook Patrick er van overtuigd dat je als leerkracht best de 50 uur zou kunnen halen. Vergaderingen, oudergesprekken, noem het maar op. Tsja… natuurlijk moeten de vakanties worden ingehaald, maar gemakkelijk meer dan 50 uur?! Ik zie het weinig leerkrachten doen. Maar misschien is het wel normaler dan ik denk?

§ 3 Reacties op 50 uur of meer…

  • Hahaha, ben ze ook nog niet tegengekomen. Maar misschien bestaan ze wel. Anders bestaan er in ieder geval exemplaren die BEWEREN zo veel te werken, zo’n verhaal komt immers niet zomaar de wereld in. Of telt het je betrokken bij kinderen voelen en het leuke ideeën verzamelen terwijl je niet werkt ook mee? Dan komen we er wel…

  • Jessi zegt:

    @Amna: Zo had ik het nog niet bekeken, als ik alle keren dat ik in de HEMA loop te snuffelen of op het paboforum rondkijk mee ga tellen… dan haal ik misschien wel makkelijk de 60 uur!

  • Tal zegt:

    Tja, ik vermoed dat ik er wel het type voor ben… net nu ik heb geleerd dat relaxen ook zo heerlijk is…
    Ach ja, eerst een baan vinden, dan zien we wel verder.

Wat is dit?

Je leest nu 50 uur of meer… voor Jessi blogt.

Meta

