Knipperdeknip

12 08 2006 § 3 reacties

Gisteren toog ik naar de kapper, gewapend met een heus plaatje van het gewenste kapsel. Dat had ik al een tijdje niet gedaan, mijn ervaringen met ‘zo moet het worden’ plaatjes zijn niet zo geweldig. Het lijkt meestal alsof de kapper in kwestie geprobeerd heeft het uiteindelijke kapsel zo min mogelijk op het plaatje te laten lijken. Deze keer had ik hoop, omdat deze kappers onze onderburen zijn. Ik dacht dat ze de bovenbuuf wel een speciale behandeling zouden geven. En afgezien van het gevoel dat het aangemeten kapsel me minstens 10 jaar ouder maakt omdat mijn haar wel heel erg enthousiast geföhnd is valt het deze keer mee. En toen ik mijn haar een flinke wasbeurt had gegeven was ook het ontplofte-föhn-gevoel wat afgenomen. Maar op het plaatje lijkt het niet. Ook niet als ik mijn ogen tot spleetjes knijp. En ik heb een flinke dosis van een of ander stylingspul nodig om het kapsel wat op te hippen, maar dat mag de pret niet drukken. Meestal wil ik drie dagen niet naar buiten als ik van de kapper kom, dus ik ben niet ontevreden. Maar het zal wel even duren voordat ik weer durf. Waar is de tijd gebleven dat ik bij de kapper zonder aarzelen vroeg om blauwe strepen in mijn haar? Ik word oud.

§ 3 Reacties op Knipperdeknip

  • hahaha, je wordt inderdaad oud. Het kan nog erger hoor: de volgende fase is je een hele poos niet eens meer bekommeren om hoe je haar zit, tot je een keer veel beter uitziend dan voorheen van de kapper komt…

  • Anke zegt:

    Ja Jessi, vanaf je 25e… Als het echt erg wordt, kunnen we altijd nog op de hoofddoekjes overstappen. Is het niet voor de Islam, dan wel tegen de straling van onze mobiele telefoon!

  • Helpt dat echt tegen die straling? Dan moet ik toch eens gaan overwegen hem niet meer alleen buitenshuis te gaan dragen! Dat het de invloed van zure regen op de gezondheid van je haar vermindert wist ik wel, maar dat het straling tegen zou houden… Zo zie je maar: de islam is niet alleen vanwege de kant van het bewust omgaan met wat je doet en laat, maar ook onbewust een erg gezonde manier van leven, hahhahahaha.

Wat is dit?

Je leest nu Knipperdeknip voor Jessi blogt.

Meta

