“Een vijf?!”

18 08 2006 § 5 reacties

Zeer verbaasd was ik, toen ik gisteren in mijn postvakje op de pabo keek. Boven mijn pedagogiektentamen prijkte een vier. Dat vond ik nogal veel, gezien het feit dat ik van de vijf vragen er slechts twee had ingevuld. En die twee konden volgens mij ook weinig zinnigs bevatten, maar toch had ik echt een vier. Zonder te leren, zonder voorbereiding. Vriendlief keek ook vol verbazing naar zijn blad, daarop stond een heuse vijf. Hij had dan geen vragen overgeslagen, maar in plaats daarvan een heel verhaal uit zijn duim gezogen. Dat werd blijkbaar wel gewaardeerd. Ik had dat allemaal beter niet kunnen weten. Volgende week dinsdag is de herkansing en ik moest van mezelf nog hard aan de studie. Het is namelijk moeilijk en veel, zo had ik mijn luie geest ingeprent. Aan de slag dus! Maarja, als je al een vier of vijf haalt door vragen over te slaan of wat in het wilde weg te zwammen… dan is het lastig om jezelf nog te motiveren in de boeken te duiken. Aan de andere kant, niet halen is eind volgend jaar weer herkansen. Misschien toch maar even doorkijken dan.

§ 5 Reacties op “Een vijf?!”

Wat is dit?

Je leest nu “Een vijf?!” voor Jessi blogt.

Meta

