Invaljuf

5 09 2006 § 5 reacties

Vandaag had ik afgesproken om nog even bij mijn stageklas van vorig jaar te gaan kijken. Even knuffels halen van mijn oude klasje. Toen ik aankwam bleek mijn stagebegeleidster ziek te zijn en zat de school ’s middags min of meer zonder juf voor die klas. Of ik het niet wilde doen. Nou… uhm.. tsja. Tuurlijk! Ik vond het eigenlijk wel een compliment dat ze me voor de klas wilden hebben. Al was het natuurlijk maar voor een paar uurtjes.

Ik kende de meeste kinderen nog van vorig jaar, maar er was ook wel veel veranderd. Zo zijn alle kleuterklassen nu groepen 1/2, terwijl ik vorig jaar tijdens mijn stage een groep 2 had. Ik merkte al snel dat de kinderen van groep 1 echt nog weinig kunnen, zo vroeg in het schooljaar. En hoe maak je een Chinees meisje dat geen woord Nederlands spreekt duidelijk dat het niet de bedoeling is om in de poppenhoek alles overhoop te gooien? Toch vond ik het eigenlijk best goed gaan en was het echt een leuke en leerzame ervaring. Als alles goed gaat wordt dit ook mijn afstudeerklas, dus dan weten ze vast wie ik ben. Ik ben benieuwd of het Chinese meisje in februari al hele zinnen spreekt.

§ 5 Reacties op Invaljuf

  • Wat leuk! Wie weet kun je dit wel vaker doen op die school. Ik kan me geen beter bijbaantje voorstellen. Heb je je nummer achtergelaten?

  • Jessi zegt:

    @Amna: Tsja, mijn nummer hebben ze wel. Maar als bijbaan… dit is meer een hobby hoor! Ik geloof dat ik hier niks voor krijg. Maar het waren mijn oude kids, dus vond het gewoon leuk!

  • Camiel zegt:

    En hoe ging het met het chinese meisje?

  • Jessi zegt:

    @Camiel: Leuk dat je het vraagt! Ik heb volgende week pas mijn eerste stageweek. Volgens de juf gaat het heel goed met haar en pikt ze snel dingen op. Ze is heel intelligent volgens haar, volgende week zal ik het zelf zien. Dan natuurlijk een update!

  • […] Extra druk doordat de klas moet verhuizen naar een ander lokaal, maar toch erg leuk. Toen ik een middagje inviel in de groep viel me al van alles op, onder andere het kleine Chinese meisje. Toen ik haar in […]

Wat is dit?

Je leest nu Invaljuf voor Jessi blogt.

Meta

