Peins

9 09 2006 § 2 reacties

De komende tijd moet ik me buigen over drie prangende vragen.

  1. Welke digitale camera gaat ons oude, op een cafévloer kapotgevallen exemplaar vervangen?
  2. Wat irriteert mijn oog?
  3. Ga ik alle readers van de pabo uitprinten of is dat zonde van de inkt, de moeite en het papier?

Vraag 1 is tricky, want duurder betekent niet altijd beter in cameraland, maar vaak alleen maar groter. Zo groot zelfs dat je behalve je camera niet veel anders meer mee op stap kunt nemen. Bovendien kon ik met ons oude, vrij grote exemplaar nauwelijks een scherp beeld produceren. En dat terwijl ik normaal gesproken toch best een aardig plaatje kan schieten en zelfs wel eens wat heb gewonnen met mijn foto’s. Moeilijk.

Vraag 2 probeer ik te lijf te gaan via het trial en error principe. De ene dag probeer een combinatie van make-up en geen haargel, de andere dag probeer ik zonder dagcrème en met haargel door te komen. Tot nu toe heb ik weinig succes en ben nu zelfs zover dat ik mijn haar met babyshampoo heb gewassen. Je weet maar nooit…

Vraag 3 tenslotte is ook een moeilijk exemplaar. Onze fijne pabo heeft besloten om onze readers niet meer als zodanig te verkopen, maar deze online aan te bieden. Leuk en aardig, maar je print je natuurlijk het apenzuur. Dus nu rijst bij mij de vraag of ik echt alle readers uit zal printen. Tot nu toe ben ik tot de conclusie gekomen dat er weinig anders opzit, omdat we de readers ook in de klas nodig hebben. Wie weet kom ik dit weekeinde tot andere inzichten.

§ 2 Reacties op Peins

  • Anke zegt:

    Ha die Jessi,
    1. Ik heb zelf een Samsung-camera waar ik erg blij mee ben. De kwaliteit van de foto’s zijn super. Er zijn natuurlijk een hoop goede camera’s. Succes ermee!
    2. Vervelend zeg. Babyshampoo is wel erg lekker, je haar wordt er ook lekker zacht van. Als ik een merk had genoemd, zou je denken dat ik er reclame voor maak! Sterkte!
    3. Ja, die readers… ik weet het zelf ook niet. Ik wou ze eigenlijk op mijn werk printen. Maar op mijn laatste dag waren die readers nog niet beschikbaar (voor zover ik wist). Ik print ze denk ik maar op de ITT uit, want anders kan ik gelijk nieuwe inkt gaan kopen. Maar ik weet niet of ik liever in de rij sta bij de readerwinkel hoor😉
    Nou, tot dinsdag dan maar!

  • Willem Wolf zegt:

    Jessi..
    Mijn vriendin heeft ook veel readers op het blackboard staan (tandheelkunde maar dat terzijde)… zij gebruikt het programma fineprinter ofzo.. hiermee kan ze 2 pagina op 1 doen ofzo.. ik weet niet precies.. als je meer info wilt msn/mail me dan maar even…timgearz[at]hotmail.com

Wat is dit?

Je leest nu Peins voor Jessi blogt.

Meta

