Stopverf en Imelman

19 09 2006 § 4 reacties

Toen wij december van 2004 ons huurhuisje betrokken waren de clausules in het contract niet van de lucht. We moesten binnen drie maanden vertrekken indien nodig en het was slechts een jaarcontract, met optie tot verlenging van nog een jaar. Want ons huisje moet gesloopt worden om plaats te maken voor een groot boos nieuwbouwproject. Inmiddels zijn we bijna twee jaar verder en hangt er hier een heuse stopverflucht in huis. De knippende onderburen zijn de mening toegedaan dat het nog wel even zal duren en dus wordt de buitenkant opnieuw in de verf gezet. Wie had dat gedacht? Ik in elk geval niet.

Al was het wel een goed teken toen onze gemeente werd samengevoegd met omliggende gemeenten om zo gemeente Utrechtse Heuvelrug te vormen. Want ons ienimieniedorpje heeft naar mijn idee weinig prioriteit in deze grote nieuwe gemeente. Voor de omringende dorpen hebben ze al hele plannen klaar, bij ons blijft het bij een vaag voornemen. Toch weet je het nooit, binnenskamers kan er stilzwijgend natuurlijk veel aan de gang zijn. Maar december komt er weer aan en eigenlijk verwacht ik gewoon weer een verlenging van een jaar. Misschien kunnen we precies onze studie uitzitten in ons krotje. En hoewel ik me soms groen en geen erger aan alle gebreken, ik zou het best fijn vinden om nog even hier te blijven. Best spannend eigenlijk… in elk geval spannender dan het boekje van Imelman, waar we ons voor pedagogiek doorheen moeten worstelen. Theoretische pedagogiek, leuker kunnen ze het niet maken… helaas ook niet makkelijker.

§ 4 Reacties op Stopverf en Imelman

Wat is dit?

Je leest nu Stopverf en Imelman voor Jessi blogt.

Meta

