Kies!

26 10 2006 § 7 reacties

Sinds mijn achttiende verjaardag heb ik al 3 keer gebruik mogen maken van mijn stemrecht voor de Tweede Kamer. Ik heb echt mijn best gedaan, maar het werd drie keer Balkenende. Nu is het dus voor de vierde keer zover. Ik weet allang waarop ik ga stemmen, maar ik vind het eigenlijk wel leuk om al die stemtestjes te doen. De Stemwijzer bevestigde me in mijn partijkeuze. Mijn voorkeursstem wilde ik bepalen op wiekiesjij.nl, maar toen ik zag dat je daar ook een voorkeur voor het huisdier van de politici kon invullen zag ik daar maar van af. Het Kieskompas heb ik inmiddels vijf keer een kans gegeven, maar een advies wil hij me maar niet geven. Wel een database error. Op de website van omroep Llink een aardige test over duurzaamheid in de politiek. Helaas geeft ook deze website niet thuis. Jammer, nu zal ik op mijn eigen verstand moeten afgaan. Weet jij het al?

§ 7 Reacties op Kies!

  • Anke zegt:

    Oh, ben jij zo’n Balkenende stemmer? Dat valt me wel tegen van je. Hij heeft er een potje van gemaakt.
    Die stemtestjes zijn inderdaad leuk, ik doe ze ook altijd. Voor mij is het dit jaar overduidelijk waarop ik moet stemmen, ze zeggen allemaal hetzelfde!

  • Jessi zegt:

    @ Anke: Nee joh, ik stem geen Balkenende. Ik deed 3x mijn best er een ander kabinet van te maken, maar Balkenende kreeg blijkbaar toch meer stemmen… zo bedoelde ik het.๐Ÿ™‚

  • Mirja zegt:

    Ik zou nog niet weten wie ik ga stemmen. Ik ga als ik tijd heb ook maar eens zo’n test doen. Kijken wat eruit komt. Maar Balkenende stem ik in ieder geval niet…๐Ÿ˜‰

  • Anke zegt:

    @Jessi: gelukkig maar, ik was al teleurgesteld. Hopelijk houden we ‘m er dit jaar buiten. Ik kwam eerst bij stemwijzer altijd uit op LPF, nou ik heb geen r**t gemeen met die partij. Dit jaar kom ik voor het eerst ergens uit waar ik me in kan vinden๐Ÿ™‚

  • Anke zegt:

    Mooie groene foto van jou trouwens!

  • Gearz zegt:

    Kieskompas heeft het gedaan bij mij.. maar tis wel een beetje vaag… Tenminste… niet wat “we” gewend zijn…
    Ik kom meestal ook bij dezelfde partij uit.. waar ik ook al een paar keer op heb gestemd..

  • Grappig, volgens de stemwijzer wil ik iets anders dan volgens het kieskompas. En volgens geen van beiden is wat ik zelf denk dat ik wil de eerste keus. Ik denk dus dat ik inderdaad op mijn eigen gezonde verstand moet vertrouwen, maar twijfel nog een beetje…

Wat is dit?

Je leest nu Kies! voor Jessi blogt.

Meta

