Our house…

25 02 2007 § 4 reacties

Ik heb al vaker geschreven over ons gammele houten huurhuis. Tot nu toe wonen we er best en is ons contract al twee keer verlengd. Toch was er afgelopen week nieuws, het plan om het centrum van ons dorp op te gaan knappen (waarvoor ons huis gesloopt zal worden) lijkt er toch aan te gaan komen. Begin volgend jaar is de planning, maar je weet nooit hoe het gaat lopen met zulke grootse plannen. Langzaam gaan we dus maar weer om ons heen kijken naar een nieuw stekje. Dankzij een vriendelijke makelaar gaan we vrijdag in elk geval een huis bezichtigen. Natuurlijk kunnen wij arme studenten nu nog niet kopen, maar we zijn erg gecharmeerd van het type huis en willen graag even binnen kijken. Altijd leuk.

§ 4 Reacties op Our house…

  • MacPhisto zegt:

    Iets huren onder de 400 euro/maand (dus 200 p.p.) zoals ik doe, is misschien geen idee? Of moet je per se als hoofdhuurder een arbeidscontract kunnen tonen? Want vergeleken met de gemiddelde student woon ik praktisch even duur tegen veel meer ruimte (o.a. drie slaapkamers, 32 m2 woonkamer).

  • Jessi zegt:

    @MacP.: Wel een idee, maar hier echt onmogelijk. Wachttijd is 8 jaar, de andere optie is particulier: en dus heel duur. Och, ons kooptijdperk is in zicht, het komt wel goed.

  • MacPhisto zegt:

    @Jessi: Die verhalen over lange wachttijden zijn inderdaad berucht. Ook hier in West-Brabant/Bergen op Zoom, maar toch hebben mijn broer en ik ‘slechts’ drie jaar ingeschreven gestaan. Niet dat wij destijds actief zoekende waren hoor. Vorige zomer begonnen wij met reageren op advertenties van de woningcorporaties en binnen twee, drie weken kregen hij en ik ons eerste aanbod.

  • Mirja zegt:

    Huizen bezoeken zijn altijd leuk. Weet je hoe bepaalde stijlen er van binnen uit zien. Maakt het straks ietsjes makkelijker.

Wat is dit?

Je leest nu Our house… voor Jessi blogt.

Meta

