Bijna juf…

7 03 2007 § 2 reacties

Ik heb deze week mijn eerste twee dagen als een bijna-juf voor de klas gestaan. Mijn eindstage in groep 1/2 is nu echt begonnen. Extra druk doordat de klas moet verhuizen naar een ander lokaal, maar toch erg leuk. Toen ik een middagje inviel in de groep viel me al van alles op, onder andere het kleine Chinese meisje. Toen ik haar in september zag begreep ze niets en sprak geen woord Nederlands. Inmiddels is ze echt ongelooflijk vooruit gegaan en wordt ze langzaam maar zeker een hele slimme kleuter. De andere kleuters betuttelen haar een beetje, maar dat laat mevrouw niet langer gebeuren. “Heb ik al gevraagd!” en “Ik wil niet in poppenhoek, ik wil kleurplaat kleuren!” Zo mag ik het horen.

Maar dat twee dagen juf spelen echt iets anders is dan even je lesje afdraaien wordt me nu heel duidelijk. Dat ik op dins- en donderdag nog tot 21:45 naar de pabo moet helpt natuurlijk niet erg mee. Vandaag en morgen ook nog even werken om de broodnodige poen binnen te halen. Ik moet er duidelijk nog even aan wennen, wat ben ik moe. Natuurlijk is het het waard en is het volgende week allemaal al heel anders, maar nu verlang ik vooral naar een lange vakantie… Nog even geduld, het is bijna Pasen.

§ 2 Reacties op Bijna juf…

  • MacPhisto zegt:

    De laatste loodjes wegen weer eens ’t zwaarst… maar des te voldaner ben je straks met jouw behaalde diploma!

  • Hanneke zegt:

    Hoi Jessi!

    even een kort berichtje om je te zeggen dat ik jouw floddertje dagritme kaarten helemaal geweldig vind! Ik gebruik ze veelvuldig in de groep, maar wil je nog even iets vragen. Zou het mogelijk zijn de lidwoorden voor de woorden te zetten, dus DE bouwhoek, aangezien wij op school in de onderbouw lidwoorden gebruiken bij de woordenbijvoorbeeld in de leesschrijfhoek. Ik hoor het wel van je! Succes met je studie!
    groetjes Hanneke onderbouwjuf op een jenaplanschool

Wat is dit?

Je leest nu Bijna juf… voor Jessi blogt.

Meta

