Censuur

3 07 2007 § 5 reacties

Mijn beide websites zijn volgens geblockt in China… Waar dat nou voor nodig is? Kijk hier of jouw website ook is geblokkeerd.

§ 5 Reacties op Censuur

  • Amna zegt:

    haha, grappig ook ik ben geblockt. Maar of alleen censuur een rol speelt weet ik niet. In Tunesië is ook de halve wereld beblockt en niet te bekijken. Censuur, maar ook economische belangen spelen een rol. Zo zijn niet alleen door de regering ongewenste sites geblockt, maar ook alle sites met webmail-functies waardoor je gratis zou kunnen emailen en het genereuze (en veel te dure) aanbod van de regering wel eens af zou kunnen slaan doen het niet. Zou dit ook zoiets zijn, of liggen ze in China echt wakker van onze huis, tuin en keukenperikelen?

  • Jessi zegt:

    @ Amna: Censuur volgens Van Dale:
    cen·suur (de ~ (v.), -suren)
    1 overheidstoezicht op voor publicatie bestemde werken of op brieven, met de bevoegdheid daaruit gedeelten te schrappen of te verbieden
    Dus economisch belang of niet, volgens mij is het censuur… Die Chinezen willen volgens mij best weten hoe onze studie verloopt hahaha!

  • Anke zegt:

    Ik ben ook geblockt. Wat een censuur daar zeg! Ze onthouden die Chinezen inderdaad van een mooi stukje journalistiek van de Utrechtse Pabo. Wij maar schrijven, en die mensen daar mogen het niet eens lezen! We kunnen wel een petitie laten tekenen. Unlock de block!

  • Carla zegt:

    Hoi Jessi. Ik weet niet ik weet niet ik weet niet.Zeggen ze dan in China. Ze weten niet wat jullie allemaal schrijven en leren op de Pabo hier in Nederland.Jammer voor al die mensen daar.Ze kunnen dan ook niet genieten van al die leuke en mooie foto,s Wat ik heel erg vind is dat het gebeurd.Over vrijheid gesproken, van meningsuiting.Het kan ook anders toch?? groetjes van mij

  • teebeewee zegt:

    Pffff, ik schrijf alleen over eten…. en toch geblocked. Nou ja, ze hebben daar toch geen lekkere aardappelen!😉

Wat is dit?

Je leest nu Censuur voor Jessi blogt.

Meta

