Frambozenmuffins met chocolade

14 07 2007 § 3 reacties

Raspberry cupcakes

Een recept van Ainsley Harriot, gemaakt in plaats van verjaardagstaart gisteren. Aanrader! Het origineel is met witte chocolade, ik maakte ze met extra puur.

Ingrediënten
300g bloem
2 theelepels bakpoeder
150g lichte basterdsuiker
1 ei
1 theelepel vanille extract, ik gebruikte een zakje vanillesuiker
225ml melk
50g gesmolten boter
100g frambozen (ik had de diepvriesexemplaren van AH)
75g witte/pure chocolade (gehakt)

1. Verwarm je oven tot 200 graden. Zet je muffinvormpjes en bakplaat klaar.

2. Zeef de bloem en bakpoeder in een kom en roer de suiker erdoor. Doe het ei in een andere kom en roer de vanille, de melk en gesmolten boter erdoor. Alles op kamertemperatuur, anders gaat het schiften!

3. Roer de vloeibare door de droge ingrediënten samen met de chocolade en frambozen, zorg dat de frambozen een beetje heel blijven. Schep de muffinvormpjes vol met het mengsel en bak de muffins ongeveer 30 minuten. Klaar!

 

§ 3 Reacties op Frambozenmuffins met chocolade

  • Anke zegt:

    Klinkt goed Jessi, misschien moet ik die ook maar eens gaan maken. Ze zijn alleen niet Sonja-proof denk ik… Ik hoop dat je een leuke dag hebt gehad gisteren.

  • Ma zegt:

    Ze waren echt erg lekker!!!
    Voor herhaling vatbaar.

  • Carla zegt:

    hoi Jessi. Nou moet ik zeggen, dat ze heerlijk waren. En bedankt voor het recept. Ik zal ze zeker eens maken, vooral de combinatie is juist zo lekker met die frambozen en de chocolade. Hmmmmmmmm. niet van Mora .Hmmmmmmmm van Jessi.

Wat is dit?

Je leest nu Frambozenmuffins met chocolade voor Jessi blogt.

Meta

