Wat je in je mond stopt

10 01 2010 Reacties staat uit voor Wat je in je mond stopt

Wat je in je mond stopt is lekker. Nou ja, niet altijd. En de definitie van lekker verschilt ook enorm van persoon tot persoon. Ik besloot op mijn 13e dat ik geen dieren meer in mijn mond wilde stoppen. Dit bleek een lastige opgave omdat er toch wel heel veel dierlijke grondstoffen verstopt zitten in ons supermarkt eten. Alles kopen bij de natuurvoedingswinkel is echt een enorme aanslag op je budget, al is het bedrag dat we (willen) uitgeven aan voedsel de laatste decennia alleen maar kleiner geworden. En wat is een goede prijs? Boeren moeten kunnen boeren, dat gaat lastig als ze hun producten onder kostprijs moeten verkopen. Misschien wordt het tijd voor een Fair-trade organisatie in eigen land. En aardbeien in december? Die komen dan bijvoorbeeld uit Marokko of Brazilië, wat weer vervuilend is vanwege transport en omdat ze het vaak minder nauw nemen met bestrijdingsmiddelen enzo. Om nog maar te zwijgen over alle e-nummers die je in je eten kunt vinden. En wat is daar nu precies van waar? Er doen veel vage spookverhalen de ronde, maar waar rook is is meestal ook vuur. Anyway, ik doe mijn best om zo natuurlijk mogelijk te eten. Als ik een ingrediënt niet kan uitspreken, laat ik het liever links liggen. Veel bak ik ook zelf, maar zelfs dan… Nou ja, hier een kleine verzameling van zelfgebakken spul.

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Wat je in je mond stopt voor Jessi blogt.

Meta

