Hele snelle champignonsoep

19 01 2010 Reacties staat uit voor Hele snelle champignonsoep

Very quick mushroom soup

Vandaag ben ik grieperig, dus dook ik in de koelkast voor een soepje. Daar vond ik een restje seizoensmix paddenstoelen, goed tot gisteren. Verder eigenlijk alleen melk en op het aanrecht lag nog een ui. Mijn peterselieplantje is bezig aan zijn vijfde wederopstanding, dus die kon ook gebruikt worden. Mik alles bij elkaar… voila: soep. Prima soep zelfs. En snel, heel snel.

Ingrediënten voor 2 kleine koppen:

  • 150 gram paddenstoelen naar keuze (gewone witte champignons hebben te weinig smaak, vind ik)
  • 1/2 gesnipperde ui
  • 200 ml (halfvolle) melk
  • 200 ml bouillon (ik gebruikte Vetara)
  • klontje boter
  • peper en peterselie naar smaak

Snij de paddenstoelen in plakjes en bak ze samen met de ui 5 minuten in het klontje boter. Voeg hierbij de bouillon en de melk en laat even doorkoken. Pureer zoveel als je lekker vindt, met een staafmixer of blender. Breng op smaak met peper en peterselie. Als je erg van gebonden soep houdt, dan kun je een gekookt aardappeltje mee pureren. Klaar!

Getagd: , , ,

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Hele snelle champignonsoep voor Jessi blogt.

Meta

