Eten bij… Lokaal Negen in Utrecht

28 01 2010 Reacties staat uit voor Eten bij… Lokaal Negen in Utrecht

Na een rondje langs Brasserie Bresson (lekkere taartjes), Domplein (droog, warm en biertjes van de tap) en Bison Bowling kwamen we uit bij Lokaal Negen. Café en restaurant in respectievelijk het voor- en achterhuis. Wij gingen voor het eten, dus door naar het achterhuis. Knus huiskamergevoel kregen we er van. Tot er op een gegeven moment 3 grote groepen in het kleine restaurantje zaten, toen was het gewoon een pokkeherrie. Dus wij genoten best van het voorgerecht, maar halverwege het hoofdgerecht wilden we eigenlijk vooral graag naar buiten. Gelukkig was de bediening ook van mening dat het erg druk was, dus kregen we keurig een drankje van het huis. Maar de herrie bleef.

Maar goed, het eten. Vooraf koos ik voor de mosterdsoep, die wel erg romig was. Verder prima hoor, gelukkig was het een mooie kleine kom. De gebakken champignons van mijn tafelgenoot konden ook prima door de beugel. Vegetariërs hebben keuze uit twee hoofdgerechten: een pompoentaartje (dagelijks wisselend gerecht) of bulgursalade (van de kaart). Ik koos voor de laatste. Helaas was de salade vrij saai, niet spectaculair gekruid en eigenlijk buiten bulgur alleen met wat rozijnen erin. De salade van rode kool paste er op de een of andere manier niet echt bij, maar was wel lekker. Er had ook komijnbrood op mijn bord moeten liggen, maar die heb ik niet gevonden. Of zouden die ronde toastjes komijnbrood zijn geweest… Niet echt uitgesproken komijnig dan. Al met al best lekker gegeten, maar we waren de herrie inmiddels wel beu.

Dus voor het toetje gingen we net als vorige keer naar Toque Toque. Daar was het wederom een oase van rust en de tiramisu en chocoladetaart smaakten ons zeer. Tot mijn grote verrassing stonden er maar liefst zes vegetarische hoofdgerechten op de kaart, dus ik sluit een wat langer bezoekje binnenkort niet uit!

Lokaal Negen krijgt van ons een zeven voor het eten. Volgens ons is het er erg gezellig, mits er niet zoveel mensen in het kleine restaurantje worden gepropt als zaterdag het geval was. Drie grote groepen tegelijk: niet meer doen. Iens schrijft over ‘biologisch’, maar ik kan daar op de website of in het restaurant weinig over vinden.

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Eten bij… Lokaal Negen in Utrecht voor Jessi blogt.

Meta

