Aardappelsoep met bosuitjes

13 05 2010 § 3 reacties

Vandaag op deze druilerige Hemelvaartsdag maar een milieubewust soepje, met ingrediënten die anders in de groenbak waren beland. Het soepje was onverwacht lekker, een blijvertje denk ik!


Ingrediënten
voor 1 pan soep

  • 3 grote biologische aardappels (geboend en in blokjes, met schil)
  • wat boter of olie
  • 1 ui
  • bos bosuitjes (in ringetjes, witte en groene delen gescheiden)
  • scheut witte wijn
  • paar takjes tijm (blaadjes eraf geritst)
  • 1 teen knoflook (door de pers gehaald)
  • liter groentebouillon
  • peper en zout naar smaak

Snipper de ui bak deze op laag vuur tot hij glazig is. Voeg dan de knoflook, tijm en de witte delen van de bosuitjes toe en bak nog een minuutje. Dan de aardappel erbij en nog even verwarmen. Vervolgens een flinke scheut witte wijn erbij en de bouillon. Laat op middelhoog vuur een half uurtje doorkoken. Pureer de soep vervolgens glad met een staafmixer. Eventueel nog afmaken met een beetje room of kruidencrème.


Getagd: , , ,

§ 3 Reacties op Aardappelsoep met bosuitjes

  • Marie-Bernadette zegt:

    Mmmmmm Jessi, dat klinkt overheerlijk!

    Net als jij eet ik geen vlees. Ik ben net binnengestaprt op WordPress en jij bent de eerste die ik bezoek. Wat een mooie site heb je en al die recepten…..die nog op mij wachten!

  • baasbraal zegt:

    Klinkt heerlijk. Het zijn inderdaad van die dingen die je altijd in huis hebt.

  • Jessi zegt:

    Dank voor jullie enthousiasme!

Wat is dit?

Je leest nu Aardappelsoep met bosuitjes voor Jessi blogt.

Meta

