Pasta Putanesca

19 05 2010 Reacties staat uit voor Pasta Putanesca

Deze pasta maak ik zo ongeveer twee keer per maand, gewoon omdat ik bijna alle ingrediënten altijd in huis heb. Ik hoef alleen twee paprika’s te kopen en mijn pasta putanesca is zo klaar. Het recept heb ik ooit gevonden in Goodfood Magazine en naar onze smaak aangepast.

Ingrediënten
voor 2 personen

  • 200 gram pasta (ik vind De Cecco erg lekker)
  • 2 paprika’s
  • een eetlepel kappertjes
  • een blik tomatenblokjes
  • 50 gram feta
  • peper, zout en een snuf suiker
  • gedroogde tijm en rozemarijn
  • 1 gesnipperde ui
  • 1 teentje knoflook
  • een handje olijven (ik gebruikte groene, want die had ik in huis)
  • olijfolie

Snij de paprika’s in reepjes en besprenkel ze met olijfolie, peper en zout. Leg ze op een bakplaat en schuif ze ongeveer 20 minuten onder de grill. Halverwege even omhusselen en in de gaten houden dat ze niet verbranden… Kook ondertussen de pasta. Verhit wat olie in een wok en fruit de ui en de knoflook. Voeg het blikje tomaat toe met de peper, zout, suiker en kruiden. Laat een paar minuten indikken, voeg dan de kappertjes en olijven toe en warm even goed door. Dan de geroosterde paprika erbij, eventueel kun je nog even de staafmixer er doorheen doen als je niet van grote stukken houdt. Even goed doorwarmen en serveren op de pasta. Kruimel de feta erover… klaar!


Getagd: , , , , , , ,

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Pasta Putanesca voor Jessi blogt.

Meta

