Sesamreepjes

12 06 2010 Reacties staat uit voor Sesamreepjes

Regelmatig koop ik bij de toko iets waarvan ik op dat moment nog niet weet waarvoor ik het ga gebruiken. Zo stond er nu alweer een tijdje een grote zak met zwarte sesamzaadjes in de kast. In deze sesamreepjes zorgen die voor een licht nootachtige smaak en een fijne crunch. Het originele recept gebruikt naast gedroogde ook verse gember, maar dat leek mij wat overdreven. Ik voegde rozijnen toe, dat geeft net een beetje extra smaak.

Ingrediënten
voor ongeveer 8 reepjes

  • 75 gram bloem
  • theelepel bakzout
  • halve theelepel gemberpoeder
  • een mespunt koekkruiden
  • snufje zout
  • 1 biologisch ei
  • 70 gram lichtbruine basterdsuiker
  • 60 gram gesmolten boter
  • 12 gram zwarte sesamzaadjes (kort geroosterd)
  • handje rozijnen

Verwarm de oven voor op 180 graden en vet een cakevorm in. Zeef de droge ingrediënten in een kom. Klop de suiker met het ei luchtig en voeg vervolgens de gesmolten boter toe. Meng in een paar slagen de bloem en vervolgens de sesam en rozijnen erdoor. Doe het mengsel in de cakevorm en bak ongeveer 20-25 minuten, of tot een caketester of cocktailprikker er schoon uit komt.

Getagd: , , ,

Reacties zijn gesloten.

Wat is dit?

Je leest nu Sesamreepjes voor Jessi blogt.

Meta

