Er is hoop…

30 07 2010 § 2 reacties

… in ons moestuintje. Na de wat sneue aardbeien, die vooral dienst doen als vogelvoer omdat ze vreselijk melig zijn en de voorlopig mislukte paarse bloemkool is er nu: een tomaat! De plant hangt al weken vol met groene kerstomaatjes, maar nu is er dan eindelijk een geel exemplaar. Eureka. Gelukkig komen er nog veel meer, het ziet er heel feestelijk uit zo naast de snijbiet. Trouwens, voor de aardappels heb ik ook hoop. In het (leuke!) boek Grow Great Grub stond het idee om in een oude afvalemmer aardappels te poten, dus dat heb ik maar gedaan. Ziet er voorlopig goed uit.

Verder ben ik na lang aarzelen begonnen aan een zuurdesemstarter. Ik kon van de meeste recepten geen chocola maken, laat staan zuurdesembrood. Als je eenmaal weet hoe het moet is het vooral zaak er heel ingewikkeld over te doen, zo lijkt het. Maar hier kon ik wel wat mee. Eergisteren ben ik begonnen en nu al komen er belletjes tevoorschijn. Ik ben heel benieuwd of ik volgende week een zuurdesembrood uit mijn oven zal toveren. Zo meteen ga ik hem voor het eerst ‘voeren’, dus ik hoop dat hij honger heeft…

Getagd: , ,

§ 2 Reacties op Er is hoop…

  • Elisa zegt:

    Wat leuk je eigen tuintje met groente, het ziet er wel apart uit maar wel hele mooie foto’s

  • Anke zegt:

    Je bent inmiddels al een echte chef😉
    Binnenkort tijd voor je eigen kookboek?

    Hoop dat je tomaatje wat wordt. Maar paarse bloemkool… huh?

Wat is dit?

Je leest nu Er is hoop… voor Jessi blogt.

Meta

